Кожна дитина з розладами спектру аутизму потребує і має право на якісну освіту.
Йдеться як і про дошкільну, так і, безумовно, шкільну освіту. Щодо дошкільної освіти – дитина з РСА у більшості випадків може бути інтегрована у звичайний дитячий садочок.
Та при важких поведінкових та когнітивних порушеннях може бути доцільним перебування дитини у спеціалізованих реабілітаційних групах для дітей із порушеннями розвитку.
Втім, де б не перебувала ваша дитина, важливо, щоби фахівці, які з нею працюватимуть, були відкритими та компетентними. Успішна дошкільна освіта є першою ланкою соціалізації дитини у середовищі ровесників, а тому вкрай важлива.
Можливості шкільної освіти для дітей з РСА є різними і визначаються насамперед особливостями дитини, її рівнем інтелектуального розвитку, ступенем вираженості поведінкових проблем.
Для дітей із синдромом Аспергера, з високофункціональним аутизмом із нормальним рівнем інтелекту, незначними поведінковими порушеннями може бути рекомендована інтегрована освіта
в загальноосвітніх школах. Для дітей із супутньою розумовою відсталістю, вираженими поведінковими розладами – це спеціалізовані класи чи заклади системи освіти, реабілітаційні центри та ін.
Вибір належного шкільного середовища, педагогів є надзвичайно важливим і батькам потрібно заздалегідь вивчати наявні в громаді можливості, знайомитися з педагогами, радитися з фахівцями, щоби зробити оптимальний вибір для своєї дитини. Втім, де б не навчалася дитина з аутизмом, вона потребує особливих підходів у навчанні – і світовою педагогічною спільнотою розроблено спеціальні навчальні методики для дітей з РСА (TEACH, SCERTS та ін.).
З повагою Ірина Тимошенко, корекційний педагог (дефектолог - олігофренопедагог).
https://www.facebook.com/groups/360915324282190/
Комментариев нет:
Отправить комментарий