Дорогі батьки, обов'язково зробите зі своєю дитиною цю просту вправу, вона буде корисне для неї і для вас, так як її можна вважати і діагностичною і корекційною..💕
Підвищити самооцінку дитини допоможе “Сонечко”☀️
Попросіть дитину намалювати сонечко – і дитина почне змінюватися.
Попросіть дитину намалювати сонечко – і дитина почне змінюватися.
Вправу можна вважати і діагностичною, і корекційною: вона працює на підвищення самооцінки дитини. Самооцінка дитини складається, в тому числі і з тих суджень оцінки, які малюк чує від дорослих.
Ці судження можуть бути як позитивні: «Молодець», «Розумниця», «Ти у мене добрий, розумний, акуратний …», так і негативні: “Нечупара”, «Непосида», «Неслухняний, невиконавчий, плаксій…»
Вправа «Сонечко» добре показує, наскільки в свідомості дитини закріпилися ті чи інші уявлення про себе.
Отже, перейдемо до суті вправи.
Для її виконання потрібний альбомний аркуш, фломастери або олівці.
Попросіть дитину намалювати сонечко з променями. Ніяких вимог до малюнка не ставте, дитина малює сонечко, де завгодно в межах листа і чим їй подобається.
Нехай дитина трохи розповість про сонечко.
– Сонечко – яке воно?
– Яскраве, жовте, червоне, добре, тепле, радісне …
– А тепер уяви, що сонечко – це ти. У сонечка твоє ім’я.
Нехай дитина напише, якщо вміє, своє ім’я на сонечку. Якщо писати вона ще не вміє, то ім’я напишіть ви самі. У сонечка обов’язково повинні бути промені. Якщо їх небагато, то домалюйте 7-9 промінчиків.
– Ти перерахував, яке сонечко чудове: тепле, світле, добре … Давай підпишемо кожен промінчик сонечка, називаючи якусь твою чудову якість. Який ти?
Дитина може не відразу відповісти. Допоможіть їй, сказавши, наприклад: «Я вважаю, що ти добрий. А ще який?»
Кожна названа вами або дитиною якість підписується уздовж промінчика. Завдання: постаратися, щоб кожен промінчик був названий. І дозвольте дитині трохи пофантазувати, похвалитися. Не заперечуйте, навіть, якщо вважаєте, що ця якість чи звичка у дитини не розвинена або взагалі відсутня. Так ви зможете почути, що дитина вважає своїми досягненнями. «Я мию посуд … Забираю іграшки …» Запишіть все, що почуєте. І не потрібно реплік: “Так, ти це робиш, коли тобі десять разів скажеш …» і т. п… У вправі «Сонечко» ми працюємо тільки на позитиві.
Цікава реакція батьків, які бачать на заняттях, як змінюється настрій дитини (і це підтверджує комп’ютерна діагностика), від похмуро-чорного до сонячно-жовтого. Таке сонечко можна намалювати на великому аркуші та прикріпити на стіну. А ще можна, навіть потрібно, попросити всіх, хто знає дитину підписати промінчики цього сонечка. Можна додавати промінчики кожного разу, коли ви помітите, що дитину за щось потрібно похвалити. Промінчики може додавати і сама дитина.
Одна дуже важлива умова. Як би ви не сердились на сина чи дочку, в чому б вони не завинили, ніколи не згадуйте в цей момент про ваше рукотворне сонечко.
Повірте, одна невинна фраза на кшталт : «Ти ж сонечко, а так чиниш …» здатна зруйнувати весь ефект вправи. Погані вчинки, без сумніву, не можна залишати поза увагою, але це ніяк не перекреслює того, що ваша дитина – ваше сонечко.
І ще один варіант виконання вправи «Сонечко». Він виконується тоді, коли вже намальоване сонечко для дитини. А тепер запропонуйте їй намалювати подібне сонечко для бабусі чи тата, для сестрички чи педагога. Нехай це буде подарунком на день народження або просто приємний сюрприз.
Ми всі хочемо чути добрі слова, але цього потрібно вчити. Нехай ця нескладна вправа “Сонечко” допоможе вам у створенні теплої та душевної атмосфери..
Комментариев нет:
Отправить комментарий